Σέριφος. Ένα 3ήμερο καλοκαιρινής νοσταλγίας! | Yaba Travellers
Ένα κυκλαδονήσι που με κάποιο τρόπο έχει καταφέρει να μείνει «μυστικό», διατηρώντας την ήσυχη γοητεία του ακόμη...
Σέριφος
2982
post-template-default,single,single-post,postid-2982,single-format-standard,theme-bridge,bridge-core-3.1.2,woocommerce-no-js,,qode_grid_1400,qode_popup_menu_text_scaledown,footer_responsive_adv,transparent_content,columns-3,qode-theme-ver-30.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-7.1,vc_responsive
Ε Λ Λ Α Δ Α

Σέριφος. Ένα 3ήμερο καλοκαιρινής νοσταλγίας!

Μόλις δύο ώρες από την Αθήνα βρίσκεται η Σέριφος!  Ένα κυκλαδονήσι που με κάποιο τρόπο έχει καταφέρει να μείνει «μυστικό», διατηρώντας την ήσυχη γοητεία του ακόμη και τους μήνες που άλλα νησιά βουλιάζουν από κόσμο.  Κάπως έτσι βρεθήκαμε και εμείς για ένα τριήμερο ηρεμίας στην Σέριφο. Το τέλειο μέρος για να φορτίσεις μπαταρίες. Στην πορεία βέβαια ανακαλύψαμε ότι το νησί μας επιφύλασσε πολλές ευχάριστες εκπλήξεις…

Ταξιδιωτική Ασφάλεια
YABA EBOOK
YABA T-shirts & Hoodies

Η διαμονή μας στο Captain Serifos.

Θα ξεκινήσουμε με την διαμονή μας γιατί  πολύ απλά έκανε το ταξίδι μας ξεχωριστό. Οι άνθρωποι πίσω από την διαμονή μας το έκαναν ξεχωριστό. Η Έμμυ και ο Μάνος, δύο παιδιά με μεράκι, αγάπη για την Σέριφο και τρομερό γούστο ήταν οι οικοδεσπότες μας και οι νέοι μας φίλοι στο νησί.  Μας υποδέχθηκαν στο αρχοντικό τους, το σπίτι του Καπετάν Γιώργη, του Πελοποννήσιου (1868-1945), που ήταν παππούς του Μάνου.  Το σπίτι χτίστηκε από τον Καπετάν Γιώργη στα τέλη του 19ου – αρχές 20ου αιώνα στην Κάτω Χώρα και είναι από τα λίγα αρχοντικά στο νησί. Αυτό ωστόσο που έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον είναι η αναπαλαίωση που έχει γίνει από τα παιδιά. Με εξαιρετικό μεράκι και μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια έχουν καταφέρει να κρατήσουν τον αυθεντικό χαρακτήρα του σπιτιού.  Όπως μας είπαν και οι ίδιοι: «Είναι μία διαδικασία η οποία συνεχίζεται μέχρι και σήμερα αποκαλύπτοντας μας ιστορίες και μυστικά για το σπίτι και την οικογένειά μας!».

Όσοι μας διαβάζετε θα έχετε καταλάβει την αγάπη μας για τις ιδιαίτερες εμπειρίες και  διαμονές. Το Captain’s House Serifos ήταν για εμάς μία μοναδική διαμονή γιατί κατάφερε να μας ταξιδέψει πίσω στον χρόνο, σε μία άλλη εποχή, αλλά παράλληλα να μας προσφέρει και όλες τις ανέσεις της σημερινής εποχής. Κουζίνα με όλες τις ανέσεις (και όλα τα είδη καφέ!), δύο υπνοδωμάτια, σαλόνι, τραπεζαρία και βεβαίως την απαραίτητη βεράντα για ρομαντικά δειλινά.  Αγαπημένα σημεία – κομμάτια του σπιτιού: Ο πολυέλαιος από το 1907 που κοσμεί την τραπεζαρία, τα original πατώματα σε άσπρο και μαύρο μοτίβο και η κουζίνα. Αγαπημένη λεπτομέρεια: τα φρέσκα αυγουλάκια που μας περίμεναν στο ψυγείο και το ντόπιο κρασί.

Instagram : @captainshouseserifos

Οι παραλίες.

Η Σέριφος λέει έχει 72 παραλίες. Όπως καταλαβαίνεις δεν πήγαμε σε όλες αλλά σε όσες πήγαμε απολαύσαμε μπάνιο και αμμουδιά. Την πρώτη μέρα πήγαμε στην Ψιλή Άμμο, μία μέτρια μεγέθους παραλία με άμμο, όπως φανερώνει και το όνομά της. Μάλιστα η συγκεκριμένη παραλία ψηφίστηκε από τους Sunday Times (το 2003) ως η καλύτερη παραλία της Ευρώπης. Η παραλία δεν είναι οργανωμένη, αλλά έχει μερικά αλμυρίκια που αν πας νωρίς, ή είσαι τυχερός θα μπορέσεις να αράξεις. Πάνω από την παραλία υπάρχουν και δύο ταβέρνες. Στο ίδιο μοτίβο είναι και ο Άγιος Σώστης που πήγαμε την τελευταία μέρα. Δίπλα στον κόλπο όπου βρίσκεται η παραλία «Άγιος Σώστης», πάνω στο βουνό, βρίσκεται και η ομώνυμη εκκλησία. Δεν υπάρχει κάτι άλλο στην παραλία, οπότε καλό είναι να εξοπλιστείς με νερό και σνακ. Την δεύτερη μέρα πήγαμε στην παραλία στο Μέγα Λιβάδι, αφού πρώτα είχαμε δει από ψηλά τον όρμο του Κουταλά. Στο Μέγα Λιβάδι βρίσκονται τα παλιά μεταλλεία, ενώ πάνω από την παραλία υπάρχουν 2-3 ταβερνάκια. Ενδιαφέρον σημείο εκεί είναι και το παλιό Διοικητήριο, ένα νεοκλασικό κτίριο, το οποίο ωστόσο έχει υποστεί ζημιές.

Που να φας & που να πιεις.

Αν μη τι άλλο όλοι συνδέουμε το ελληνικό νησί με το καλό φαγητό. Φρέσκα υλικά, ντόπιες γεύσεις και καλή διάθεση συνθέτουν το τρίπτυχο της επιτυχίας. Η Σέριφος έχεις αρκετές γαστρονομικές επιλογές. Εμείς καταφέραμε να πάρουμε μία γεύση από κάποια μαγαζιά του νησιού. Εξαιρετική βρήκαμε την ψαροταβέρνα-εστιατόριο της «Καλής» στο Λιβάδι. Μεταξύ άλλων γευτήκαμε πειραγμένους ψαρομεζέδες, όπως το ταρτάρ τόνου που ήταν πεντανόστιμο, καθώς και η φάβα με χέλι και φύκι. Πιο κλασσικές γεύσεις αλλά πολύ καλή ποιότητα επίσης, θα βρεις στον «Στεφανάκο» στην Ψιλή Άμμο.  Άλλο πολύ δημοφιλές μέρος είναι το μεζεδοπωλείο «στου Σταύρου» στην γραφική πλατεία στην Χώρα. Ωραία κοκτέιλ θα βρεις στον «Γάιδαρο», όπου έχει δύο μαγαζιά στην χώρα, μιας και το ένα είναι το πρώην «Αερινο».

Λιχουδιές στον φούρνο του Χαλίδα.

Συνεχίζοντας με τις κυκλαδίτικες γεύσεις, ένα must visit μέρος όταν βρεθείς στην Σέριφο είναι ο φούρνος του Χαλίδα. Η δική μας ιστορία με το φούρνο ξεκίνησε ένα πρωινό του Ιούλη όταν αποφασίσαμε να ξυπνήσουμε κυριολεκτικά αξημέρωτα για να επισκεφθούμε τη Χώρα για να τραβήξουμε φωτογραφίες. Αφού τελειώσαμε γύρω στις 8 το πρωί πήγαμε στον φούρνο σε αναζήτηση του διάσημου παστελιού τους. Εκείνη την ώρα ο φούρνος ήταν χωρίς αμφιβολία το πιο πολυάσχολο μέρος του νησιού. Ξένοι, ντόπιοι, μικροί, μεγάλοι ήταν σε αναζήτηση κάποιας λιχουδιάς. Η δική μας «αγκαλιά» έφυγε γεμάτη παστέλια (με κουρκουμά-κανέλα & πορτοκάλι), με χειροποίητη κουρού με τυροκαυτερή, ψωμί καμπαγιού και μία παραλλαγή του crock monsieur.  O φούρνος άρχισε την λειτουργία λίγο μετά τα μέσα του 19ου αιώνα, κάτι που φανερώνει και ο ξυλόφουρνος στο εσωτερικό. Ακολούθα λοιπόν την αχνιστή μυρωδιά του ζυμαριού που σιγοψήνεται και δεν θα το μετανιώσεις.

Αγαπημένα σημεία στην Χώρα.

Η Σέριφος έχει πολλά γραφικά σημεία. Η κλασσική κυκλαδίτικη ομορφιά είναι εμφανής σε κάθε γωνία! Χτισμένη πάνω σε βράχο, σχεδόν αμφιθεατρικά κοιτάει περήφανα την θάλασσα, προσφέροντας στον ταξιδιώτη μία πολύ όμορφη θέα. Το πιο διάσημο σημείο είναι η κεντρική πλατεία στο Δημαρχείο, στην Πάνω Πιάτσα. Τα μεζεδοπωλεία με τις πολύχρωμες καρέκλες σε συνδυασμό με το νεοκλασικό κτήριο του Δημαρχείου και τον ναό του Αγίου Αθανασίου δημιουργούν ένα πολύ όμορφο σκηνικό. Τις πρωινές ώρες είναι πολύ ήσυχα και ιδανικά για καφεδάκι, ενώ το βράδυ σφύζει από ζωή.  Αν συνεχίσεις ακόμη πιο πάνω στο ψηλότερο σημείο του Κάστρου θα βρεις τρείς γραφικές εκκλησίες. Την Αγία Βαρβάρα, τον Άγιο Κωνσταντίνο και τον Άι Γιάννη, όπου ο μύθος λέει ότι έχει θαφτεί το κεφάλι της Μέδουσας, η οποία «πέτρωσε» το νησί. Όλες είναι  πανέμορφες, με εξαιρετική θέα και ιδανικές για φωτογραφίες.

Οι «Πύργοι» της Σερίφου.

Όπως πολλά μέρη της Ελλάδας φιλοξενούν μύθους από την αρχαιότητα έτσι και η Σέριφος έχει τους δικούς της. Σύμφωνα λοιπόν με την μυθολογία, οι Κύκλωπες ζούσαν στην Σέριφο, κάπου ανάμεσα στον Κουταλά και το Μέγα Λιβάδι. Κάπου εκεί υπάρχει και ο «θρόνος του Κύκλωπα», ένα εξαιρετικό σημείο για να δεις το ηλιοβασίλεμα. Το σημείο αυτό είναι γνωστό και ως Ψαρόπυργος και αποτελείται από ογκώδης, μακρόστενους σχιστόλιθους που όντως θυμίζουν έναν μεγάλο θρόνο. Ένας ακόμη Πύργος βρίσκεται προς τα εκείνη την πλευρά του νησιού, ο Άσπρος Πύργος. Η κατασκευή του εκτιμάται τον 4ο αιώνα π.Χ, ωστόσο η σημερινή του μορφή είναι αποτέλεσμα εργασιών αποκατάστασης που πραγματοποιήθηκαν μερικά χρόνια πριν. Το σημείο προσφέρει εξαιρετική θέα, μιας και επρόκειτο για παρατηρητήριο. Δίπλα στον άσπρο Πύργο, υπάρχει το εκκλησάκι του Αγίου Χαράλαμπου.

Εξερεύνηση στα μεταλλεία της Σερίφου.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που μάθαμε, είναι οτι η Σέριφος, διέθετε σημαντικά κοιτάσματα μεταλλευμάτων, τα οποία ήταν υπό εκμετάλλευση από την αρχαιότητα! Η δραστηριότητα των μεταλλείων πήρε μια πιο οργανωμένη μορφή υπό την κυριαρχία των Βενετών, ωστόσο πέρασαν διάφορες διακυμάνσεις μέχρι που τελικά έκλεισαν το 1965. Εμείς βρεθήκαμε στο Μέγα Λιβάδι και με την συνοδεία του Αντώνη Αντωνάκη βιώσαμε μία διαφορετική εμπειρία, μιας κα είχαμε την ευκαιρία να διασχίσουμε ένα κομμάτι των μεταλλείων και να βιώσουμε ένα κομμάτι μόνο της καθημερινότητας των ανθρώπων που δούλευαν εκεί. Η όλη εμπειρία ήταν άκρως ενδιαφέρουσα καθώς παράλληλα μάθαμε κάποια πράγματα για τα μεταλλεύματα, ενώ βαδίζαμε στα τούνελ που κάποτε γινόντουσαν οι εξορύξεις. Ο Αντώνης είναι ιδιοκτήτης του Serifos Scuba Divers, οπότε αν θέλεις να δοκιμάσεις κάτι εντός νερού είναι ο άνθρωπός σου στο νησί.

Στην Σέριφο μπορείς να πας κλείνοντας εύκολα και γρήγορα τα εισιτήρια σου από το ferryhopper.com και είτε να συνδυάσεις island hopping με Μήλο, Σίφνο, είτε να ξεκινήσεις κατευθείαν από Πειραιά (μόλις 2 ώρες μακριά).

Δες περισσότερα για το ταξίδι μας στο Instagram (highlights stories #Serifos).